الأحد، 3 أبريل 2011

اتنين أصحاب

                                   
                                        مسيحى   مسلم !!..أنا مالى
                                                            بوذى  هندوسى!!..برضه انا مالى
                                        أنا مش أْله ولا انت أْله
                                        انا بعبد ربى لأنى مؤمن بيه
                                        وانت بتعبد ربك لأنك مؤمن بيه
                                        انا هتحاسب على عبادتى 
                                        وانت هتتحاسب زيى 
                                        يبقى انا بقى مالى !!
                                        انا ليا بيت فى وطنى عايش فيه
                                        وانت ليك بيتك فى وطنك لازم تعيش فيه
                                        بصح الصبح اصبح عليك
                                        ويمسى الليل الاقيك بتتمنالى الخير
                                        يعنى وطنى ووطنك واحد. 
                              م: الله مااحنا جيران ياصاحبى ولا ناسى
                              أ: آه صحيح شكلى ناسى
                             م: ناسى انك عيدت عليا فى عيدى
                                وانا عيدت عليك فى عيدك
                             أ: فاكر انت لما وقفت جنبى فى احزانى
                            م: لاء فاكر انت لما وقفت جنبى فى افراحى
                            أ: يآآآآآآه دا أنا كنت ناسى
                            م: مااحنا جيران ياصاحبى .. ولا ناسى
                            أ: لاء مش ناسى ياصاحبى
                               ده نبينا وصانا عالجار .. وانت جارى وصاحب عمرى
                              ده انت أبن بلدى
                              والله ماناسى ..والله ماناسى
                              أدعى معايا يا صاحبى اننا مننساشى
                              ده ربى وربك واحد .... 
                   
   

0 التعليقات:

إرسال تعليق